Rumah Flat Berhantu di Sungai Besi


SENTOSA88 -
Di sini saya ingin ceritakan pengalaman seram saya ketika saya sedang praktikal kursus Mechanical di sebuah syarikat di Sungai Besi, Kuala Lumpur. Oleh kerana saya hanya seorang diri praktikal di syarikat tersebut, saya mengambil keputusan untuk mencari hanya sebuah BILIK SEWA,, so cari punya cari, akhirnya saya jumpa iklan sebuah bilik kosong di sebuah rumah flat di Taman Sungai Besi. Di kawasan tersebut, kebanyakannya semua orang-orang Sabah, tapi yang tu saya tidak kisah sangat, yang penting saya ada tempat untuk tidur...

Sebelum saya jumpa rumah tu, saya senyap2 tumpang tidur di bilik asrama adik saya di UniKL... Dan pada suatu malam tu (selepas saya jumpa tuan rumah dan buat pembayaran deposit), saya pun terus mengangkat barang-barang di bilik adik saya untuk dipindahkan ke rumah sewa tadi. Siap-siap kemas bilik saya, saya pun tutup pintu , dan baring atas katil..

sebaik saja saya baring...kedengaran bunyi seolah-olah ada 'makhluk' yang berlari-lari atas bumbung rumah tu (oleh kerana rumah flat tu berada di tingkat paling atas sekali, so ada bumbung). so saya pikir, "ahhh mungkin tikus dalam tu kot"...tuan rumah jarang berada di rumah tu kerana dia selalu pergi tido di rumah kawan dia di Dato' Keramat. so kebiasaannya saya sorang-sorang kat rumah tu..walaupun saya cuma sewa bilik, tapi saya rasa seolah-olah rumah tu macam da rumah saya dah...haha..kedengaran bunyi makhluk berlari atas bumbung tu memang selalu terjadi....dan lama-lama saya buat tak tahu je...dah biasa...

tapi yang paling menyeramkan adalah setelah 6 bulan saya duk di sana,,,,pada suatu malam tu, saya masih lagi berseorangan di rumah tu....dan malam tu, rasa agak panas, tak tahu kenapa...saya pun bukak pintu rumah supaya angin dapat masuk, tapi pintu grill saya biarkan berkunci...saya pun duduk di ruang tamu tengok tv... masa tu cerita maharaja lawak mega (siaran ulangan waktu tengah malam)..cerita lawak kalau pasang slow, memang tak syok la kan..so saya pasang kuat..tapi takde la kuat sangat sampai ganggu jiran....

jadi, di dalam kenikmatan melayan cerita maharaja lawak mega, di dalam suasana lawak dan bising rancangan itu, tiba-tiba saya MACAM terdengar suatu suara yang kedengaran agak perlahan dan jauh..suara yang berbunyi "herrrrggghhhhhhh"..lebih kurang macam tu lah...macam cerita ju-on tu....bayangkan bunyi macam tu...fuh...seram gile kot..bunyi banyak kali..so, saya pun perlahankan TV,,dan cuba dengar betol2...memang betol ada kedengaran...

bulu roma saya  tiba-tiba meremang selepas teringat kata kakak saya "kalau dengar bunyi gangguan tu macam jauh(dan perlahan), maknanya dia dekat..tapi kalau bunyi kuat dengan kita, maknanya dia jauh"..

di dalam ketakutan tu, saya pun cuba beranikan diri dan cari di mana bunyinya....memang susah nak cari...sebab bunyi tu memang perlahan. Cari-cari tak jumpa, saya pun balik pada ruang tamu, berdiri dan termenung seketika dan kebetolan masa tu saya menghadap ke pintu rumah yang terbuka tu...waktu tu saya termenung melihat ke bawah lantai,,,sebaik saya mendongak kepala saya ke depan,, alangkah terkejut BERUKnya saya apabila terlihat satu SUSUK TUBUH yang berpakaian gelap berambut panjang menutupi mukanya smpai ke hujung kaki....nak lari keluar tak boleh,, so secara spontan saya berlari sepantas kilat ke bilik saya, dan mengunci pintu bilik,, .....saya bukak laptop, pasang surah-surah al-Quran....saya termenung ketakutan...tak tahu nak buat apa, last2 saya baring cuba tidur, sambil mata saya melihat-lihat sekeliling bilik...last-last saya ambil keputusan untuk tutup je mata, dan tidur....memamng susah nak tido, tapi saya tetap pejam je mata....akhirnya, fuh,,,naseb baik dapat juga tidur...keesokan pagi, terus saya blah balek kampung.....dan masa tu memang praktikal dah habis da pun...naseb baik...kalau tak, letih nak cari rumah sewa lagi...

itu sahaja terima kasih.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »